1. Bo strona pozwala się zaprezentować
Pokaż społeczny dowód słuszności. Ludzie chętniej robią interesy z firmą, której ufają, a strona internetowa jest często pierwszym miejscem, w którym szukają referencji, recenzji i nagród przyznanych firmie. Dlatego niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności serwis jest doskonałym miejscem do zamieszczenia portfolio, zdjęć z realizacji, case studies, filmów, a także referencji dla Twojej firmy. Oznacza to, że za pośrednictwem strony internetowej możesz przekonać potencjalnego klienta, że warto z Tobą współpracować.
2. Bo strona jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w tygodniu – nawet gdy jesteś zajęty
W przeciwieństwie do stacjonarnego punktu, który zazwyczaj jest otwarty tylko kilka godzin dziennie, strona internetowa działa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i stale pracuje dla Ciebie. W ten sposób możesz zapewnić zarówno obecnym, jak i potencjalnym klientom wygodę przeglądania swoich produktów i usług po zamknięciu sklepu lub biura.
Co więcej, dzięki tak wielu interaktywnym funkcjom, odwiedzający Twoją stronę internetową mogą się z Tobą kontaktować, zapisywać na kursy, szkolenia, umawiać się na spotkania, a nawet dokonywać zakupów i składać zamówienia.
3. Bo strona oszczędza czas i pieniądze
Czas to pieniądz. Posiadanie strony internetowej pozwoli Ci zaoszczędzić czas w perspektywie krótko- i długoterminowej. Informując klientów o Twoich produktach i usługach w różnych formatach online – grafikach, filmach, ebookach lub jako tekst bezpośrednio na stronie – możesz zaoszczędzić wiele cennego czasu, który poświęciłbyś na komunikację z nimi. Bez względu na to, co oferujesz, możesz dzielić się ze swoimi klientami wskazówkami, jak korzystać z zakupionych produktów.
4. Bo strona umożliwia klientom znalezienie Twojej firmy
Większość ludzi oczekuje, że każda profesjonalnie prowadzona firma ma własną stronę internetową. Im więcej osób wie o Tobie i Twojej firmie, tym większe masz szanse na pozyskanie nowych klientów. Dlatego bądź tam, gdzie szukają Twoi klienci. Obecnie większość ludzi szuka informacji w Internecie przed dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z usługi, nawet jeśli planuje dokonać zakupu w lokalnym sklepie stacjonarnym. Taka sytuacja nazywana jest efektem ROBO (Research Online, Buy Offline). Jeśli nie masz strony internetowej, Twoi klienci szukają i dokonają zakupu gdzie indziej. Dzięki dobrze zaprojektowanej witrynie możesz stać się poważnym graczem zarówno online, jak i offline.
5. Bo strona zwiększa wiarygodność i zaufanie
Ludzie zwykle wolą robić interesy z ludźmi, których „znają”. Na swojej stronie internetowej dajesz im możliwość poznania Twojej firmy (a być może Ciebie). Posiadanie profesjonalnie zaprojektowanej i łatwej w nawigacji strony internetowej pomoże Ci przekonać potencjalnych klientów, że chcą robić z Tobą interesy, że Twoje produkty i usługi są lepsze niż konkurencja. Obecnie, zwłaszcza przez młodszych internautów, firma jest oceniana na podstawie swojej strony internetowej. Brak strony internetowej w sieci sprawia, że konsumenci postrzegają firmę jako mniej wiarygodną. Dzięki stronie internetowej możesz zdobyć ich zaufanie i zainteresowanie, co bezpośrednio przełoży się na wzrost liczby klientów.
6. Bo strona dostarcza informacji o zachowaniach i potrzebach użytkowników
Posiadanie strony internetowej pozwala na podłączenie narzędzi analitycznych i śledzenie zachowań użytkowników. Zbieranie danych jest możliwe po wstawieniu w kod strony specjalnego kodu dla Analytics lub różnego rodzaju systemów CRM, służącego do identyfikacji klientów na stronie i badania ich zachowań. Zebrane informacje dostępne są zarówno w postaci gotowych raportów, jak i tych, które możemy wygenerować samodzielnie. W ten sposób możemy śledzić, ilu użytkowników odwiedziło Twoją witrynę w danym okresie, jakie podstrony odwiedzili, ile czasu spędzili w serwisie, jakie produkty lub usługi ich interesują, z jakich urządzeń korzystają, w jaki sposób trafili na witrynę , ilu z nich dokonuje konwersji (dokona zakupu, zarejestruje się, zadzwoni itp.), a także jaka jest ich płeć, wiek, miejsce zamieszkania. Ta cenna informacja dla wielu firm jest podstawą do tworzenia kampanii reklamowych skierowanych do określonych grup docelowych oraz podejmowania przez firmę określonych działań marketingowych z naciskiem na konwersję ze strony klientów.
7. Bo strona ułatwia komunikację i zachęca do działania
Dlaczego jeszcze warto mieć stronę internetową? Ponieważ strona internetowa to świetne narzędzie do komunikacji między firmą a klientem i odwrotnie. Dlatego zadbaj o to, aby dane kontaktowe, takie jak numer telefonu, e-mail czy adres telefonu stacjonarnego były łatwo dostępne dla potencjalnych klientów. Najlepiej umieścić je w nagłówku i stopce, dzięki czemu będą dostępne na każdej podstronie serwisu. Możemy zaimplementować również inne elementy zapewniające sprawny i szybki kontakt ze strony klienta, m.in. czat lub formularz kontaktowy, który pozwala ograniczyć spam w skrzynce pocztowej. W różnych miejscach na stronie warto stosować CTA, czyli wezwania do działania. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności mogą to być m.in następujące hasła: „Skontaktuj się z nami”, „Zadzwoń”, „Zamów bezpłatną wycenę”, „Napisz do nas”, „Zamów online”, „Kup teraz” .
Taką stronę przygotuje Agencja SITAB, która ma w swojej ofercie Strony Internetowe Bydgoszcz.
- Zewnętrzny materiał partnerski